PROJECTS

프로젝트

서울시 로컬브랜드상권 활성화를 위한 조례 등 제도 정비방안 연구 Institutional reforms, including Ordinances, for the activation of local brand business districts in Seoul

최종업데이트 작성일25-01-31 16:16

Warning: Undefined array key 1 in /urban2024/www/theme/basic/skin/board/gallery/view.skin.php on line 20

본 연구는 국내외 로컬 브랜드의 현황과 사례를 검토하고, 중앙정부, 서울시 및 기타 지역에서 시행한 제도적 조치를 분석하는 것을 목표로 한다. 이러한 분석을 바탕으로, 서울시 로컬 브랜드 상권 활성화를 위한 조례 제정 및 기타 제도 개선 방안을 제안하고자 한다.


This study aims to review the current status and case studies of local brands both domestically and internationally, and analyze institutional measures implemented by the central government, Seoul city, and other regions. Based on this analysis, the study seeks to propose an ordinance for the activation of local brand business districts in Seoul, along with other institutional improvement measures.


연구 기간: 2023년 6월 ~ 9월

연구 참여자: 경신원, 한승헌, 윤여경, 정규리

​연구 발주처: 서울특별시의회Korea


Project period: June - September 2023 

Project team members: Shinwon Kyung(PI), Seunhun Han, Yeokyung Yoon, Gyuri Jung 

​Commissioned by Seoul Metropolitan Council, Korea

첨부파일